وبلاگ شخصی دکتر علی خداپرست

محلی برای نوشتن خاطرات، عقاید و مطالبی که به نظرم جالب می آیند

وبلاگ شخصی دکتر علی خداپرست

محلی برای نوشتن خاطرات، عقاید و مطالبی که به نظرم جالب می آیند

با سلام و تشکر از مشاوره . . .
این جمله آغازین پاسخ به مشاوره ها حداقل در بیمارستانهای ما می باشد. نمیدانم شهرهای دیگر هم همینطور است یا خیر. این جرقه را اولین استاد غلام نژاد در ذهن من ایجاد کرد که “تشکر از مشاوره” یعنی چه؟
مگر مشاوره هم تشکر دارد؟ مشاوره یعنی بیمار نیازی به اطلاعات در تخصص دیگر داشته و مشاوره میکنیم که بیمار را بهتر manage کنیم.

اما وقتی مشاورمی آید و با جمله “با تشکر از مشاوره” برگ مشاوره را پر میکند، چنین استنباط مشود که ممنون خیلی حال دادی . انشالله جبران میکنم.
چون که هر مشاوره – هرچند نرخ دقیقشو نمیدانم – حدود ۱۵۰هزار تومان به جیب پزشک مشاور میبرد. و حتی اگر هم پزشک مشاور ته دلش هم خشنود باشد از اینکه مشاوره به نامش خواسته شده، بروز آن مخصوصا بصورت کتبی که آقا خیلی بهم حال دادی ممنون، دور از اخلاق و اصول پزشکی است.

خلاصه امیدوارم این مورد به گوش سایر اساتید هم برسد و از این اصطلاح زننده در مشاورات استفاده نکنند. چون مشاوره بخاطر خدمت به بیمار است نه بخاطر خدمت به همکار و اگر کسی قرار باشد تشکر کند، پزشک مشاوره گیرنده است که باید تشکر کند ته پزشک مشاور.

حالا شاید هم من عوضی میفهمم ؟!؟ الله اعلم


آذرماه 1354

  • علی خداپرست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی