وبلاگ شخصی دکتر علی خداپرست

محلی برای نوشتن خاطرات، عقاید و مطالبی که به نظرم جالب می آیند

وبلاگ شخصی دکتر علی خداپرست

محلی برای نوشتن خاطرات، عقاید و مطالبی که به نظرم جالب می آیند

علی خداپرست


در اینجا کوتاه و مفید به معرفی اجمالی خود می پردازم.

من علی خداپرست در شهر ارومیه متولد شدم. هرچند پدر و مادرم از تبریز بودند اما بخاطر موقعیت کاری پدرم که در آن زمان در ارومیه ساکن بودند٬ من و برادرم در این شهر به دنیا آمدیم.

تحصیلات ابتدایی را در این شهر شروع کردم و زمانی که چهارم ابتدایی بودم به تبریز مهاجرت کردیم. تحصیلات راهنمایی و متوسطه را به ترتیب در مدارس قدس و ثقة الاسلام به پایان رساندم و بعد از آن وارد دانشکده پزشکی در همین شهر (تبریز) شدم. و تا پایان دانشگاه در همین شهر ساکن بودم.

بعد از اتمام تحصیل در مقطع پزشکی عمومی برای خدمت سربازی ( در قالب پیام آور بهداشت) به بیرجند اعزام شدم. شهری که آنزمان مرکز استان نبود و ناحیه ای محروم و فقیر و از نظر آب و هوایی با من بسیار ناسازگار بود. بعد از ۵ ماه خدمت به زحمت فراوان به اردبیل منتقل شدم و در شهرستان نمین در واحد درمانی بیمارستان این شهر به ادامه خدمت مشغول شدم.

در پایان سربازی مطبی در همین استان زدم که دست برقضا رونق گرفت و باعث شد مدتها در این استان بمانم‌.

در طی دهه ۸۰ چندین بار اقدام به ادامه تحصیل کردم که متاسفانه به دلایل متعدد منجمله تقلب و فروش سوالات و …. در امتحانات موفق به ورود به رزیدنتی نشدم.

از سوابق کاری ام در طی این سالها میتوانم به کار بعنوان پزشک اورژانس در  بیمارستانهای بوعلی و فاطمی اردبیل (زمانی که هنوز تخصص طب اورژانس رایج نبود) اشاره کنم که البته به صورت قراردادی بودم.

یکسال هم در خارج از کشور مشغول به تحصیل شدم که بعلت مسائل و مشکلات عدیده مجبور به برگشت شدم. با اینحال هیچوقت از ادامه تحصیل دلسرد نشدم و با بهبود شرایط امتحانات در ۱۳۹۴ وارد دوره رزیدنتی تخصص طب داخلی در شهر ارومیه شدم و به شهر زادگاهم برگشتم.

در شهریور 1398 تخصص داخلی را به پایان رسانده و موفق به اخذ بورد تخصصی در رشته داخلی شدم و از خوش شانسی، توانستم در شرایط ویژه و استثنایی که پیش آمده بود، به صورت استثنایی بدون طرح و خدمت مناطق محروم که باید بعد از تخصص برویم وارد دوره فوق تخصص نفرولوژی شوم.

بعد از اخذ مدرک فوق تخصص نفرولوژی و بورد فوق تخصصی اکنون به عنوان استادیار هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به خدمت می باشم.
جهت آگاهی از روزهای درمانگاه و مراکزی که فعالیت دارم به وبسایت  مراجعه فرمایید:    http://doctorkidney.ir